top of page

Om meg
​
Kjøpte min første VW 1303S da jeg var 15 år. Planen var at den skulle være ferdig til jeg var 18 år. Nope, det ble den ikke. Jeg ble 21 før den ble ferdig.
Stylet 1303S med 9x15 Revolution bak - heilt konge :-)
Reiste til Raufoss for første gang da jeg var 22. Hentet der da min første VW splitt boble.
Mye rust, ja faktisk var hele bunnen spist opp. Det ble ikke gjort noe med denne, og bilen ble satt bort for lagring.
Etter noen år, dukket det opp en til 1950 splitt i Drammen. Kjøpte også denne. Ble også satt bort, da jeg var på jakt etter deler. Kjøpte en del NOS parts rundt forbi, men fikk aldri tid til å starte på en av bilene.
Bilene og alle delene ble til slutt solgt til en kar på østlandet. Har ikke hørt fra han i etterkant, men håper han er i sving. Han fikk alt for en billig penge, da jeg innså at det var dette han virkelig ønsket. Jeg så også at jeg ikke fikk tid til å sette i gang med bilene da, hvertfall ikke de første årene.
Har i mellomtiden hatt flere biler, bobler, notch, fastback osv.
For ca 2 år siden kom ønsket virkelig tilbake på at nå skulle jeg hatt et nytt prosjekt. Hva skulle jeg få tak i?
Første tanke var Karmann Ghia cab, men nei. Slo fra meg tanken etter hvert.
Ville ha noe større, og da startet jakten. En splitt bomme av et eller annet slag.
Samba eller dobbelkabiner ble konklusjonen. Holdt på å gå for en pick up, men akkurat da jeg skulle til å bekrefte ovenfor selger av denne, dukket dobbelkabineren opp på finn.no. Overførte middelbart over depositum og resten er historie.
Må innrømme at jeg fortsatt jakter etter "prosjekt samba," så skulle noen der ute ha en for mye, nøl ikke med å ta kontakt.
Skal få skannet inn noen gamle bilder her, å få lagt disse ut...... En dag...
mvh
Håvard Hansen
Tlf 928 98 349
Her er begge mine to splitter - tørt lagret........ før de ble solgt til østlandet

bottom of page
